tisdag 26 juli 2011

Tusen gånger starkare

Jag kommer värna asylrätten


Jag kommer lyssna på åsiktsmotståndare

Jag kommer debattera mot åsiktsmotståndare


Jag kommer delta i demonstrationer för de mänskligarättighetera

Jag kommer demonstrera med vänsterpartiet på första maj

Jag kommer engagera mig för gömda flyktingar och ge vård till papperslösa

Jag kommer dricka kaffe med muslimer

Jag kommer vara feminist



Jag kommer fira regnbågsflaggor och gå i Gay- parader


För allt detta hatar extremhögern
de fixar inte andra åsikter och olikheter utan att hota med stryk.

De får väl hota då men engagemanget fick inte ta slut där på ön utan vi får göra allvar av första maj talen , våra banderoller och föra det vidare på varje gata på varje politiskt möte i varje nätverk så ska engagemanget mångfalden bli tusen gånger starkare,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar