fredag 15 juli 2011

Betala skatt

Jag betalar gärna skatt för att det ska finnas bra skolor och en framtid för mina 6 barn och att de inte ska behöva ha mig som ett påhäng när jag blir gammal

Jag tycker att det är bra att ha ambulans, brandkår som kommer när jag behöver hjälp och det får faktiskt kosta lite på skattesedeln liksom att ha en bra äldreomsorg där det även serveras kaffe med dopp.

Det här med att sänka skatterna har ialla fall inte bidragit till någon rikedom för mig trots att Reinfeldt säger det och jag är en vanlig sjuksköterska med en ovanligt stor familj och borde ju vara stormrik eftersom att de även satsat på barnfamiljerna
Jag betalar gärna höga skatter för en hög kvalitet på vård skola och omsorg jag inbillar mig faktiskt att jag i slutändan kommer tjäna på det

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar