lördag 24 december 2011

God Jul

Nu är det jul och jag passar på att skriva några rader. En julhälsning till Tobias Billström har du tänkt på hur familjen från Ånge har det och hur de firar jul bor de på gatan har de tak över huvudet nu?
Familjen med den sjuka mamman som slog sina barn? Hur är deras jul ? Du kastade ut båda familjerna ur Sverige trots att de enligt Barnkonventionen hade rätt att stanna.

En julhälsning till Carl Bildt  från oss som följt Johan Persson och Martin Schibbye ; hur blir deras jul i ett Etiopiskt fängelse? Är det inte dags att agera?


Till Anders Borg som skamligt roffat åt sig på de fattigas bekostnad och sänkt skatterna så att de rika kan bli ännu rikare. I dag är de fattiga 11% fattigare än när Anders Borg tillträdde 2006  och de rikaste har kontroll över 40% av Sveriges samlade förmögenhet och ökat sin förmögenhet med 13%. Hur tror du barnen som inte får någon julklapp har det och blev de som redan fick 25 klappar blev gladare och bättre av de 30 som de nu får. Det är mer kännbart att bli av med den enda.....



Jag passar på att önska mina läsare en God Jul Karl- bertil Jonsson har jag tittat på varje jul ; Att ta från de rika och ge till de fattiga eller Jag gav bort den den till en fattig som inte äger ett varuhus.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar