torsdag 11 augusti 2011

Regnbågen som följetång

I min lilla by så blev föräldrarna galna av moralpanik när en flagga med regnbågens alla färger hissades lärarna valde att inte svara på elevernas frågor om vad flaggan stod förrädda för eventuell stämpling som perverterade personer? Rädda för att någon skulle tro att de var såna där manshaftiga flator eller fjolliga bögar? Någon form av rädsla handlar det om rädsla för dom. Jag känner många bögar och flator som ganska vanliga människor en del i familjer med barn.En del som vanliga arbetare
, tjänstemän konstnärer eller präster....


Jag tycker att skolledningens förklaring på varför flaggan var hissad var under all kritik dom i Stadsdelsförvaltningen dom där politikerna i nämnden och Göteborgsstad ville jag har inte varit med och bestämt beslutet är inte mitt..

Ursäkta mig, men vågar man inte stå för svenska skolans värdegrund så kan det vara svårt att vara rektor . Regnbågen står för att vi respekterar HBT personer fullt ut att de inte diskrimineras kränks eller utsätts för hatbrott ..
Genom hemlighetsmakeri, rodnande lärare och lama förklaringar så tvingar du in mina kompisar, i garderoben igen och accepterar förtryck och diskriminering

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar