onsdag 23 juli 2014

Priset och tystnaden

Jag lyssnar på sommar P1 .Om lite mindre än 24 timmar är det den 22/7 en dag som alltid iär en svart dag klädd i 77 röda rosor. De intellektuellas tystnad är en mur där man nu inte ens pratar om det som händer. Ändå händer det.
För ett år sedan bevakades mitt hem av poliser för mina åsikter . Varje steg jag tog bevakades att så inte är fallet nu är att jag inte så ofta pratar eller är talare på antifascistiska demonstrationer. Vi slipper klistermärken , vi slipper hotfulla meddelanden på Facebook . Tror till och med att vi kan sluta upp att ha skyddat nummer och skyddad adress .
För jag talar inte längre men det är ingen seger utan förlust . De, rasisterna har vunnit och segern är inte liten.

Du som stängde av radion och ansåg att det det var trams och propaganda
Jag har burit upp mina barn i min sängkammare för att med min kropp kunna skydda dem mot angrepp .Mina barn har vid demonstrationer fått vara på hemlig ort och inte hemma. Nu kan de vara hemma för jag är tyst. Det har varit ett högt pris så om man blir så arg så man s längre ut tvn när Atena sommarpratar . Fattar ni logiken? För mer logiskt att slänga ut radion. Nästa helt ologiska tilltag är samme riksdagsledamoten Twitter. Han skriver till Cilla Benkö att han nu inte mera betalar tv avgift. För det är bara propaganda.... Suck ! Ska man se det med humor eller förakt?

Den 22 juli 2011 77 människor är döda några år senare röstas ett rasistiskt parti in i folketinget. Jag minns rättegången hur han som gjort detta ansågs som en ensam förvirrad själ. Det var inte så han hade många bakom sig. SD där en i kommunfullmäktige talade om att alla inte var lika värde och nämner att muslimer inte är det. Nej Breivik var inte ensam flera i SD har uttalat samma åsikter.


Kanske är det dags att bryta tystnaden även om priset är högt. Stå i fronten mot fascismen . Kan påtala för alla som är arga på P1 vi har en fristående media . Propaganda delas i reklamkanaler och ungefär 60 procent av tiden i nyhetsmedier ägnas åt just att tala om invandrare som problem . En dag en timme pratar Atena om problemet med en regering som inte gjort något annat än att öka klyftorna under sina 8 år vid makten. Jag tror att en moderat riksdagsledamot ska kunna stå ut. En timme en gång pratar Atena om att rasismen är ett problem.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar